Se men inte röra.

Hur ska jag kunna veta?

 

Hur ska jag kunna veta när han är så sjukt bra vissa stunder?

Och senaste morgonen jag vaknade upp intill honom låg jag och
funderade över något någon skrev någon gång;

"Du är som sötast när jag ser dina brister.

Du fyllde mig till hälften fast jag alltid haft svårt att längta rätt och jag trodde
det skulle räcka till ett liv men vi blev ändå inget mer än luft som vägde för lätt?."

 Jag letade brister och räknade födelsemärken.  

Och jag är ledsen att jag är där igen och har ödslat hans tid.
Förlåt för allt i hela mitt liv.Förlåt för att jag inte kan släppa.
Förlåt för att jag vill att du ska välja mig. Ingen annan. 

Och jag vill ha vår, popmusik, festival, kaffe, passion, passion, passion, ögonblickslycka, starksprit, en egen lägenhet, all tid i världen, en fin balkong, hans mjuka nacke, poesi,Sommarkvällar på pråmen. 

Jag skulle kunna skriva här hur underbar han är
Skriva om hur jag sover med hans mage mot min rygg,
hur han viskar saker om mig och kysser mig mjukt i nacken,
Hur bra han får mig att må. 

Eller så öppnar man ögonen. Vaknar och längtar.
Tänker att inget mer. Att det är över nu.
Att det finnsingetkvar.
Det är inget mer. 

Det går aldrig över heller. Han gör så ont.  

.

 Se men inte röra. Älska. Alltid.

Kommentarer
Postat av: jhna

"Och jag vill ha vår, popmusik, festival, kaffe, starksprit,all tid i världen, Sommarkvällar"
JA TACK. Pusspusspuss

2008-03-16 @ 16:56:03
URL: http://jhnasugarfuck.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0