Flyg du lilla fjäril

Jag vet inte varför jag känner mig så sjukt tom.
Jag är förvirrad, fel, osäker, instabil.

Jag känner ingenting. Jag vet ingenting.
Jag tror inte att jag saknar längre. Och det finns så mycket att sakna.



Jag har bestämt mig för att ta tag i grejer nu,
innan lovet är slut ska jag ha skrivit mitt första CV och tro det eller ej,
men jag ska faktiskt ha bestämt mig för hur min framtid ska se ut.  Iaf hur sommaren kommer att se ut. Vart och om jag ska flytta.

Det tar emot i hög grad vill jag lova, men studenten närmar sig
med stormsteg och jag tänker inte gå hemma och inte göra någonting alls.
Inte veta vad jag ska göra och vart jag ska vara.
Det vill jag ha klart för mig innan sommaren är här.


Visst , det är snö nu. Så det kan se ut som om det är ett tag kvar.

Men två månader!

Dom sista två månaderna av skola, av säkerhet och trygghet...det är inte alls lång tid.


Och det blir förmodligen Turkiet i början av Maj..OM det passar med skolan, och om jag inte har några slutprov eller vad man ska säga. Vore så skönt att få hälsa på Jessica där nere och se att hon har det bra.

Gesällen får jag nog vänta med något år.. Jag skulle aldrig klara den nu i Maj.. och till hösten vill jag som sagt jobba. Just nu lockar Norge med Malin&Johan mest. Om dom fortfarande vill ha med mig såklart.

Utan tvivel så vill såklart jag jobba som frisör.
Men vem i helvete vill ha en 18-åring utan gesällbrev och som inte förstår något av vad dom säger?
(i Norge då alltså)


Jag tycker att det är sjukt att dom tagit bort praktikåret man har haft efter trean,

Hade det fortfarande varit aktuellt så känns det som om den kommande tiden skulle vara mycket klarare,

Det känns som om man enklare skulle kunna bli frisör och kunna ta sitt gesällbrev.

Man skulle (förhoppningsvis) vara kvar på salongen som man har praktik på nu,
man skulle ta sina kunder och jobba upp tempot på klippningarna osv.,

Man skulle fortfarande ha en liten säkerhet och få hjälp av handledaren,
som förhoppningsvis skulle pusha på, lära och komma med tips.


Men nej, vi får göra gesällen nu innan vi ens gått ut, innan vi är klara?

Eller vänta till hösten... då vi får träna på egen hand eller kanske ha tur att hitta någon salong som vill ha en även om man inte har gesällbrevet..man får då mindre lön men får i alla fall chansen att lära och jobba.

Men hur många sådana salonger finns det?

Hur många vill egentligen ha en 18-åring utan gesällbrevet?

Jag tror inte att det är många.


Så ja..nu ska jag försöka tänka igenom saker och ting,
försöka få lite klarhet om vad jag ska göra..
vad jag .v.i.l.l. göra.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Fint med rosa!

Kolla gärna in min blogg också!

www.pessicaz.blogg.se

2008-03-24 @ 19:43:43
URL: http://pessicaz.blogg.se
Postat av: oskar

Du kan klippa mig johananaii : )

2008-03-24 @ 21:05:07
Postat av: jhna

Det kommer gå fin baby =)

2008-03-25 @ 12:39:37
URL: http://jhnasugarfuck.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0