Don't you let me go

du är all poesi jag någonsin känt och lärt känna
du är-
jag kan vara din älskade
jag kan vara din älskare
som kommer till din säng när solen gått ner och är försvunnen igen innan du vaknar -
du hinner låtsas att jag är han eftersom natten döljer mig ganska effektivt -
efterlämnas; endast en doft
jag kan ta emot alla slag du får
jag kan vara dina sprängda artärer
jag kan vara din hemliga beundrare som sänder dig lidande och kärlek genom kroppen
himlakroppen

men jag vet att det inte går till på det sättet,
hur mycket jag än tycker om dig
hur mycket jag än exploaterar hjärtslag för dig;


du är poesi, du var allting jag någonsin drömt om


Och Lykke Li - Tonight.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0