..

jag är frustreradförvirrad och sjukt irriterad på allt för många just nu.
folk sviker, sviker och sviker.
och jag tänker inte låta mig bli sönderlekt av men jag kan inte låta bli för det är svårt svårt svårt.
och nu är det han som bestämmer och jag följer med och alla säger att ställ krav men jag vågar inte för vem vet vad som händer då?
då kanske han blir rädd och lämnar mig.
jag vill att han ska pussa på kinder imorgon också. och i övermorgon.

Kan vi inte bara ta den där resan nu, bara du och jag?
Bort från karlstad och alla idioter. Bort från vardagen lite.

Du sa senast igår att vi behöver varandra.
Och ja, vi behöver varandra




"Den mätta dagen, den är aldrig störst.
Den bästa dagen är en dag av törst.


Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd.


Det bästa målet är en nattlång rast,
där elden tänds och brödet bryts i hast.


På ställen, där man sover blott en gång,
blir sömnen trygg och drömmen full av sång.


Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0